Jeśli spojrzymy na ubrania kupione kilka lat temu, to z pewnością wiele osób zauważy znaczącą różnicę jakościową pomiędzy nimi. Warto zauważyć, że kiedyś w typowych sklepach sieciowych mogliśmy dostać dobrą jakościową odzież w rozsądnej cenie, a dzisiaj jest to rzadkość, ponieważ tylko nielicznym osobą udaje się uzyskać właściwą jakość ubrania.
Oczywiście taka kolej rzeczy nie jest w żadnym wypadku przypadkowa. Największa odpowiedzialność za taki stan rzeczy leży głównie z winy producentów samych ubrań. Oczywiście nie chodzi tu tylko i wyłącznie o jakieś mało rozpoznawalne na rynku marki, ale tego typu proceder związany z niższą jakością zaczyna powoli dotyczyć bardziej profesjonalnych marek, co faktycznie budzi poważne obawy. Dzisiaj ogólna jakość ubrań sprzedawanych w tak zwanych sieciach handlowych jest, coraz niższa i ta tendencja malejąca nadal się utrzymuje i nic nie wskazuje na to, że ten stan rzeczy zmieni się w najbliższym czasie.
Jakość się zmienia
Nie chodzi tu, tylko i wyłącznie o jakość samej tkaniny, ponieważ niższa jakość materiału jest powiązana z brakiem wielu dodatków w postaci guzików czy też innych ozdób, które były w poprzednich latach o wiele częściej widywane na podobnych kreacjach.
W tak zwanych sieciówkach ubrania posiadają również niższą jakość szycia, a także staranność wykończenia, przez co ubranie o wiele łatwiej niszczy się, przez co musimy je częściej zmieniać niż te zakupione kilkanaście lat temu.
Z czym wiąże się taki stan rzeczy?
Wielkie i znane firmy nie potrzebują już odpowiedniego narzędzia promocyjnego, ponieważ ich ubrania są znane i rozpoznawalne na całym świecie. Większość tego typu firm zdążyła już zbudować na tyle solidne marki, że jakość końcowego produktu, przestała mieć już takie znaczenie, jak jeszcze kilkanaście lat temu. Niższa jakość zazwyczaj związana jest z niższą ceną, dzięki czemu markowe i światowi producenci mody, mogą dotrzeć, do każdego klienta oferując mu niższą cenę za ich produkty.
Nikt oczywiście nie wspomina o gorszej jakości, ponieważ jakby nie patrzeć, ubrania tego typu i tak się sprzedają. Wykorzystany rodzaj tkaniny nie ma więc takiego znaczenia, najważniejsza jest ogólna-dostępność marki dla każdej grupy wiekowej. Właśnie na tym dzisiaj opiera się model finansowy związany z ubraniami i sklepy sieciowe są w stanie zaoferować nam torebkę znanego producenta za o wiele mniejszą cenę niż kilka lat temu. Firmy po prostu wykorzystują pewne trendy, nie martwiąc się o wykonanie końcowego produktu, ponieważ znana marka sprzeda się zawsze, ponieważ Polacy lubią markowe ubrania i nie zwracają uwagi na ogólną jakość wykonania tylko na cenę, która ma o wiele większe znaczenie dla ludzi.
Marki mają własne zasady
Markowe firmy, posiadają własny próg cenowy, którego przekroczyć, nie można, dlatego też, jeśli klienci chcą otrzymać produkt po o wiele niższej cenie, muszą się liczyć z tym, że materiał będzie inny niż w pełnoprawnym produkcie za 1000 złotych. W niższej jakości czystą jakość bawełny zastępuje się poliestrem, ponieważ jest to materiał najbardziej zbliżony wyglądem, a zamiast wełny wykorzystuje się akryl.
Zmiany na pewno nie są najlepszym rozwiązaniem dla klientów, ponieważ taka niższa jakość oznacza krótką żywotność ubrania. W tym wypadku przez taką, a nie inną politykę firmy najbardziej poszkodowany jest klient, ponieważ firma produkująca ubrania na pewno wiele na tym procederze zyskuje. Na szczęście nie wszystkie firmy zapominają o jakości i w niektórych przypadkach, możemy dostać naprawdę dobre jakościowe ubrania, za odpowiednią cenę co faktycznie jest dla nas opłacalne pod każdym względem.