Calvin Klein – mistrz reklamowej kontrowersji

Calvin Klein – mistrz reklamowej kontrowersji

To, co uznawano za kontrowersyjne 10, 20 czy 30 lat temu, dziś nie szokuje już tak, jak kiedyś. Lecz reklamy perfum od zawsze zahaczały o granice dobrego smaku, nie rzadko odważnie je przekraczając. Poznaj 8 najbardziej kontrowersyjnych kampanii stworzonych przez Calvina Kleina, które wzbudzają szum nawet dziś.

1. Brook Shields i Calvin Klein Jeans

W 1980 dom mody Calvin Klain zatrudnił wschodzącą wtedy gwiazdę Brooke Shields do roli twarzy jeansów. Same zdjęcia nie budziły tyle kontrowersji co hasło je promujące.

Chcesz wiedzieć, co jest między mną a moimi Calvinami? Nic.”

Reklamowanie produktu w sposób seksualny już samo w sobie zdawało się być nie do przyjęcia. Największe kontrowersje jednak wzbudził fakt, że w momencie wyjścia kampanii, aktorka miała zaledwie 15 lat.

2. Miłosny trójkąt i Calvin Klein Underwear

Pięć lat później powstała kolejna kampania Calvina Kleina, obok której nikt nie potrafił przejść obojętnie. Zdjęcie kobiety leżącej na łóżku pomiędzy dwoma mężczyznami, przy czym wszyscy mieli na sobie jedynie majtki wywołała ogromne oburzenie. Ludzie twierdzili bowiem, że promuje wolny seks z wieloma partnerami jednocześnie, co zaburzało wizję tradycyjnej rodziny.

3. Kate Moss i Calvin Klein Obsessesion

Zatrudnienie Kate Moss do roli twarzy marki, uczyniło z niej gwiazdę, o której każdy słyszał i którą każdy doskonale zna. Zdjęcia reklamowe z jej udziałem jednak od początku epatowały nagością i erotyzmem, co budziło niemałe kontrowersje ze względu na młody wiek modelki. Wczesne doniesienia o jej ekscesach narkotykowych sprawiły także, że kiedy w 1993 roku pojawiła się w kampanii zapachu Obsession, nikt początkowo nie chciał ich kupować.

Wypróbuj wodę perfumowaną Calvin Klein Beauty.

4. Jeansowe porno w kolekcji jesień-zima

W latach ’90 XX wieku, goły brzuch Britney Spears był na ustach niemal wszystkich. Oburzeni rodzice nastolatek martwili się, że pojawiająca się moda na biodrówki sprawi, że ich córki zejdą na drogę pozbawioną moralności. Nic więc dziwnego, że z pozoru niewinna kampania Calvin Klein Jeans również budziła kontrowersje. W pełni ubrani nastolatkowie zostali w niej bowiem sfotografowani w pozach, które powszechnie zostały uznane za seksualne i promujące kulturę porno.

5. Eva Mendes i Calvin Klein Obsession

Aktorka wystąpiła w reklamie perfum w 2008 roku. I chociaż wydawałoby się, że w XXI wieku nic już nikogo nie dziwi i nie szokuje, kampania została zakazana w telewizji, gdyż przez ułamek sekundy uwidaczniała nagi sutek.

6. Lara Stone i brutalna orgia

W 2010 roku ogromne kontrowersje wzbudziła kampania Calvin Klein Jeans z Larą Stone w towarzystwie kilku mężczyzn. Promująca ją fotografia zdawała się przedstawiać scenę grupowego gwałtu, co szybko poskutkowało wycofaniem reklamy z publicznych środków przekazu.

7. CK One z przekazem podprogowym

XXI wiek miał okazać się wyzwolony i otwarty, jednak kiedy Calvin Klein wypuścił spot dla swoim unisexowych perfum, widzów szybko zbulwersował fakt, że na ułamek sekundy pojawia się w nim słowo fuck zbudowane na logo marki.

8. Jeansy Justina Biebera

Na tle pozostałych kampanii, kontrowersje wokół reklamy z Justinem Bieberem wydają się wyjątkowo błahe. Problemem bowiem okazał się użyty do jej stworzenia Photoshop, dzięki któremu sylwetka piosenkarza nabrała całkowicie innych niż w rzeczywistości kształtów.

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij